Spannande

Nar vi lamnade Red Cliffs (stallet dar vi jobbade) hade jag just jobbat tva dagar, mandag och tisdag. lonen, ca 1000sek, skulle Adam plocka upp pa fredag men nar fredagen kom kom ingen lon till Erik. Hostelmanagern delar ut lonen och han sa att farmen inte gett honom nagra pengar. Hur kan detta komma sig? Adam och Erik pratade och Adam fick i uppdag att luska vidare. Adam infiltrerade farmen och gick till dens kontor. Dar sa dom att de hade skickat lonen till hostelmanagern. Missforstand? Tog hostelmanagern pengarna eftersom jag redan akt? Beslot farmen och managern att inte betala nagot och skapa en missforstandsliknande situation osm jag inte skulle orka/kunna ta tag i da jag anda inte var dar?
   Hur som helst gick jag vidare mad malet och ringde Roc, som managern heter, och hittade numret till farmen pa google. Samma sak. Farmen har i sina papper att lonen gatt ut och Roc sager att han itne fatt nagot. Idag sa Roc att han skulle kolla lite pa det.
   Kommer jag att fa ut pengarna? Kommer rattvisan segra? Las mer om kampen mellan den lilla manniskan och Australiens storsta privatagda farm pa www.nerunder.blogg.se

Erik


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jaa du... vi får se....Lycka till!

2009-02-24 @ 16:11:50
Postat av: Ann-Kristin

Hej Erik!

Hoppas att det löser sig för dig med lönen. I dag är det Fettisdag, inte har ni fått äta någon semla, där nere? Hälsningar Ann-Kristin

2009-02-24 @ 19:23:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0