Melbourne

hejhejbloggen
Nu har vi snart varit en vecka i melbourne och tiden har verkligen gått väldigt snabbt. Vi har fått flytta in hos Huddik, kan man säga. Vi bor i tält på deras bakgård men det äger! Ett stort hus med mycket intressanta, trevliga människor, internet, dusch och allt annat nödvändigt. Tack för det!
   Igår var vi på svenska kyrkan som ligger ett stenkast här ifrån och skulle köpa svenskt godis. Världen är liten för där träffade jag Annika som är mamma till en god vän, Sara, och som ersätter Per-Anders som präst i Melbourne. De ville att jag skulle sjunga där på Söndag men vi får se, vi har kanske tänkt att åka här ifrån på lördag när Alex och Adam kommer. 
   Idag gick jag och Sigge upp kl halv tio för att vara med i ett lotteri kl 10.30-11 som jag hade hört om. Vinsten var biljetter för 150 kr till en musikal som heter Wicked och som jag har kompisar som är helt frälsta av. Tåget till stan var försenat och körde en omväg så vi sprang från stationen till Regents Theatre och hann precis peta i våra lappar innan klockan blev elva. Första namnet som drogs: Sigge! Riktigt god tur där. Förestallningen började kl 1 och tiden där emellan spenderade vi på biblioteket med fina böcker och fika. På bliblioteket träffade jag en gammal bekant, en tjej från Frankrike jag träffade i Nimbin. Hon berättade att hon också hade letat efter jobb, inte hittat något, blivit bestulen på sin systemkamera och dator samt blivit övergiven av sin resekamrat som var skyldig henne 500dollar. Antar att man har det rätt bra ändå.
   Wicked var absolut en av de bästa musikaler jag sett och hon som spelade Elphaba hade verkligen bra röst och det bidrog väldigt mycket till att jag var sjukt nöjd. Tack Stina för att du övertygade mig att gå! De dåliga platser vi vann bytte vi i pausen mot riktiga pangplatser som var lediga.
   Ikväll är det fest igen i huset med tacos och födelsedagsfirande. En riktigt bra dag idag.

Erik

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad roligt ni har det! Galad Hudik är bra eller hur?

2009-02-11 @ 14:38:08
Postat av: Anonym

GLADA HUDIK förstås.

2009-02-12 @ 13:20:58
Postat av: Nicolina och Anna

Anna ar JATTEAVUNDSJUK. Hon har forsokt hela resan att fa mig att bli lika Wickedfralst som hon, och hon har val nastan lyckats, aven om jag inte pa langa vagar har lika bra koll. Vi ar inte alls bittra, kul for er...;) Puss pa er fran en annan varm del av varlden

2009-02-13 @ 17:45:25
URL: http://nicoannanjuter.blogg.se/
Postat av: Stina

Himla glad att du uppskattade den! Jag gjorde samma sak da jag sag den i Chicago!

Skriv snart sa att jag vet att du ar ok..

Kramar!

2009-02-20 @ 01:46:09
URL: http://stinanordberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0