Pengar och musikanter

Vi borjar fa ont om pengar som sagt och idag tankte jag prova lyckan som gatumusikant. Jag ar lite emot att gora bort sig almant som (i stort sett)tiggare men noden har ingen lag. Sa jag satt mig pa en hart gangtrafikerad gata och sjong valdigt fint massa goa latar som alla gillar, typ. Jag hade valt lite latar som jag trodde skulle passa in pa julrushen. Efter att ha suttit i 20 minuter o vevat o skrikit har jag kovat in: INGENTING. Inte en jakla 10centare har jag fatt! Sydneyborna ar stressade, horlursforsedda, imuna mot tiggare och allt mojligt. Dessutom ar konkurensen stenhard. Bara ett stenkast bort stod en dragspelskille och en annan gitarrkille. Gitarrkillen hade alla atributen: mic, micstativ, forstarkare. Sjong valdigt bra o spelade bra gjorde han. Fina latar ocksa. Jag kollade pa honom i tio minuter - han fick NADA. Livet ar hart. Jag tror att receptet ar att gora nagot som marks val. Alltsa man maste sticka ut fran mangden. Gora en liten show. Som min gode van Adam Vallin uttryckte det: "Man maste typ spela gitarr, munspel, trummor och sjunga i stammor samtidigt". Ja, jag kasnke smalte in i mangden av gatumusikanter lite for mycket. Jag far tanka ut nagot smart. Eller bara skaffa ett annat jobb. De hade sill pa Ikea iallafall. Erik

Kommentarer
Postat av: Ann-Kristin

Hej Erik!

Där nere i värmen, i natt fick vi lite snö, tidigare bara haft glashalt, Erik! ingen fara inget skoterföre i Bredvik än, så at du inte känner så stor saknad, i går var jag till kyrkan och sjöng julsånger och psalmer, även O Helga natt, det var inte lika fint som du sjunger den, det kommer jag att sakna i år, du får prova den på gatan kanske, hoppas att ni får något arbete som ger lite pengar, hoppas att ni får en trevlig jul där nere och tänk på oss här i Norden

2008-12-22 @ 11:49:22
Postat av: Thomas Fors

Bäste Erik,

finns det verkligen ingen kyrka som är i behov av dina vokala talanger?!! Hursomhelst, nu hoppas vi att ni trots allt får en God Jul och att julstämningen infinner sig även hos er.

många hälsningar från

Thomas, Claes och Stina på Väntinge

samt ivriga foxterrierhälsningar från Mendelssohn

2008-12-22 @ 13:49:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0